-
Je hebt nog geen producten in je winkelwagen.
De meteorologische herfst is inmiddels aangebroken, dus het jaar 2021 nadert zijn einde. Het is dus de hoogste tijd voor Wacker Neuson – en dus ook voor Visser Assen – om een geheel nieuwe lijn van trilplaten te introduceren. Wij nemen je bij de hand en stellen alle nieuwe voorwaarts lopende trilplaten aan je voor!
Bij het ontwikkelen van de nieuwe serie trilplaten is Wacker Neuson niet over één nacht ijs gegaan. Wat heet! Zij hebben al hun expertise gestopt in de ontwikkeling en productie van de nieuwe sleeptrillers.
Waar het in de markt van bijvoorbeeld de personenauto meestal het geval is dat een model auto slechts een bescheiden facelift krijgt, of een model evolueert in een opvolgend model, heeft Wacker Neuson de trilplaat een revolutionair nieuw model gegeven. Dat deze Duitse wereldmarktleider met een gerust hart de pionier op het gebied van verdichtingsmachines mag worden genoemd, zie je dan ook direct af aan de nieuwe trilplaten in de series BPS en APS.
Zo heeft Wacker Neuson alle lichte trilplaten, met een centrifugale kracht tot en met 13 kilonewton, allemaal stuk voor stuk dezelfde modulaire opbouw meegegeven. Dat is handig, want zo hoef je niet voor alle zes de nieuwe trilplaten een nieuw ontwerp te realiseren. Dus ongeacht of je nu een trilplaat op accu met een kracht van 10 kN of een trilplaat met een benzinemotor van 13 kilonewton wilt gaan aanschaffen, voor het ontwerp van de sleeptrillers maakt het niet uit. Ze zien er allemaal hetzelfde uit. Slechts de centrifugale kracht en/of de aandrijving kan dus van model tot model verschillen.
Dat Wacker Neuson al vele tientallen jaren de autoriteit is op het gebied van professionele trilstampers en trilplaten, wordt je al snel duidelijk als je werkt met de nieuwste sleeptrillers van de Duitse bouwmachinefabrikant. Alle in de tientallen jaren opgedane kennis en expertise hebben ze gebundeld in de ontwikkeling van de nieuwste, compacte trilplaten van Wacker. En hoe het de Duitsers is gelukt, weten we niet, maar Wacker Neuson is er opnieuw in geslaagd een nóg betere trilplaat op de markt te brengen.
Zo heeft de topfabrikant zes nieuwe modellen gelanceerd die geschikt zijn voor alle denkbare soorten verdichtingswerkzaamheden. En deze vlieger gaat zelfs op voor het verdichten van asfalt. Zo is het verplaatsen en draaien van de sleeptriller, en dan met name op vers asfalt, werkelijk een fluitje van een cent. De unieke grondplaat laat namelijk een geheel glad oppervlak na zonder dat er sporen zijn te zien. Bovendien maakt de geheel opnieuw ontworpen en taps toelopende zoolplaat het mogelijk om zeer zuiver af te werken langs stoepranden, mede dankzij de rechthoekige zijprofielen van de bodemplaat.
Een ander technisch hoogstandje aan de *PS-serie van Wacker zijn de zeer lage hand-armtrilingen van de machines. Deze zijn minder dan 5 m/s2, waardoor de gebruiker langer kan werken zonder last te krijgen van vermoeiingsverschijnselen op te lopen. Waar ook over is nagedacht, is het onderhoud van de trilplaten. Of liever gezegd: het gebrek aan onderhoud. Zo wordt de trilunit van de benzinetrilplaat aangedreven door een getande V-snaar van extreem hoge kwaliteit en dito duurzaamheid. Hierdoor zijn ook de benzine-trilplaten nagenoeg onderhoudsvrij. Uiteraard zijn de trilplaten op accu dankzij hun elektrische aandrijving geheel onderhoudsvrij.
De nieuwe lijn trilplaten is door Wacker Neuson de BPS- en APS-serie gedoopt. Als je weet dat de letter 'A' in de modelnaam staat voor 'Accu', kun je natuurlijk al snel bedenken waar de letter 'B' dan voor zal staan. Juist, deze letter betekent dat de compacte, voorwaarts lopende trilplaat wordt aangedreven door een benzinemotor. En wat voor een! Ook voor de nieuwe BPS-serie heeft Wacker opnieuw besloten gebruik te maken van de knowhow van de Japanse nummer 1 op het gebied van benzinemotoren, Honda.
Wacker heeft de zes verschillende modellen trilplaat, dus zowel de BPS- als de APS-serie, keurig opgedeeld in drie verschillende modellen aandrijving die afgezien van de centrifugale kracht in feite niet verschillen. Zo worden de drie modellen met een benzinemotor geleverd in de volgende drie modellen:
De typenummers laten zich uiteraard lezen zoals je inmiddels wel bent gewend van Wacker. Zo geven de eerste twee cijfers de slagkracht aan in kN, terwijl het tweede stel cijfers de werkingsbreedte aangeven in centimeters. Verder staat de laatste letter 'A' voor het standaard-model, terwijl de extra letter 'W' aangeeft dat je met een sleeptriller met een watertank te maken hebt.
Zoals je eerder in dit artikel al hebt kunnen lezen, maakt de nieuwe BPS-serie gebruik van een uiterst sterke en dus duurzame V-snaar. Dankzij deze nieuwe riem en de Honda-motoren is de nieuwe serie benzinetrilplaten vrijwel geheel onderhoudsvrij.
De nieuwe BPS-trilplaten van Wacker Neuson zijn de directe opvolger en vervanger van de VP-serie van Wacker Neuson. Deze modellen zijn dus uitlopend en kunnen daarna niet meer opnieuw worden besteld.
Dat Wacker Neuson met de ontwikkeling en productie van de trilplaten op accu de concurrentie mijlenver achter zich heeft gelaten, moge duidelijk zijn. Desondanks vond de Duitse marktleider dat het begrip 'accutrilplaat' wel aan een vernieuwing toe was, en daarom heeft Wacker de APS-serie op de markt gebracht.
De APS-modellen zijn dus gelijk aan de BPS-serie trilplaten, maar dan dus gevoed door de eigen accu's van Wacker Neuson. De modellen laten zich net zo gemakkelijk herkennen als die van de BPS-serie en zijn als volgt:
Ook bij de accuserie staat de letter 'w' natuurlijk voor een externe watertank, waarmee ook de elektrisch aangedreven trilplaat geschikt is voor het gebruik op asfalt. Momenteel zijn de drie voorwaarts lopende trilplaten op accu een aanvulling op het bestaande productgamma van Wacker, maar ook hier is de verwachting dat de nieuwe modellen de AP-serie op korte termijn zullen gaan vervangen.
De transportboxen van Wacker
Ook de nieuwste modellen trilplaat op accu van Wacker kunnen worden gevoed door zowel de accu BP1000 als de BP1400. Deze door Wacker Neuson zelf ontwikkelde en geproduceerde accu's stellen de gebruiker in staat om vele honderden vierkante meters aan te trillen voor je deze weer dient op te laden. Om het de gebruiker nu nóg gemakkelijker te maken, heeft Wacker de speciale transportboxen voor je accu in het leven geroepen. Een van deze zogenoemde systainers bieden plek aan één accu, terwijl de andere stapelbare systeembox een ingebouwde snellader aan boord heeft. Deze snellader weet je accu in slechts een uur weer geheel op te laden.
Met de ontwikkeling van de BPS- en APS-serie trilplaat is Wacker Neuson er opnieuw in geslaagd de trilplaat nóg verder te verbeteren. De nieuwe benzine- en accu-aangedreven sleeptrillers zijn nu duurzamer dan ooit, dankzij de onderhoudsvrije componenten. En om de kosten voor jou als gebruiker te drukken, beschikken nu alle lichte, voorwaarts lopende trilplaten over dezelfde modulaire bouw. Ontdek het binnenkort zelf, want de nieuwe trilplaten van Wacker worden eind oktober / begin november verwacht!
Heb je een vraag over een product? Neem dan contact met ons op via onze chat, ons contactformulier of bel 088 - 13 43 600